سفارش تبلیغ
صبا ویژن

► o▌ استان قدس ▌ o ◄

استراتژی امام (ره) در برخورد با آمریکا

 

 

الف) آمریکا

 

1) لزوم مقابله با استراتژی بحران از درون آمریکا و دشمنان

 

حریف های ما که کار کشته و کار کرده و مطالعه کرده هستند ، اینها مطالعه کردند که باید در این وقتی که یک چنین انقلابی با دست خود ملت پیش آمده است کودتا نبوده است که اختیارش را بشود یک کسی بگیرد و تحت نفوذ دیگری باشد ، با دست همین ملت بوده است و یک ملت را نمی شود مهار کرد ، باید چه بکنند ، تا این که این انقلاب را نگذارند به ثمر برسد . باید خود انقلاب را از باطن داخل خود فاسد کنند.

 

فعالیت الان در این جهت است که می خواهند این انقلاب را در خودش ایجاد نفاق و اختلاف کنند و مدفونش کنند و پس از این که خود انقلاب مدفون شد ، بیایند و یک نفری که خودشان تعیین می کنند ، یک کودتایی ، یک بساطی درست کنند و همان مسائل سابقش را پیش بیاورند . ملت ما باید یک مطلب را لااقل که یک مطلب واضحی است فراموش نکند ، که قدرت بزرگی که منافع داشته است در ایران مطامع داشته است در ایران، منافع نفت داشته است در ایران ، منافع سوق الجیشی داشته در ایران ، یک مرکزی است که حساس است برای ابر قدرت ها ، یک چنین کشوری که زن و مردش ، بچه و بزرگش قیام کردند و با خواست خدا و وحدت کلمه پیش بردند ، اینها حالا برای ضربه ای که خوردند ، منافع از دستشان رفته است نمی توانند در این محل . دیگر آن طور توطئه هایی که پیشتر می کردند ، زمان رژیم سابق که اینجا را محل از برای آن چیز هایی که می خواستند خودشان ، پایگاههایی که می خواستند خودشان قرار بدهند حالا دیگر برایشان نمی شود. اینها درصدد برآمدند که از باطن خود این نهضت ، انقلاب یک پوسیدگی ایجاد کنند . در همه قشرهای اعمال آنها نفوذ کردند.

 

صحیفه نور ، ج 11 . ص 108

 

آنی که آنها نقشه اصلی اشان این است که در داخل یک کاری انجام بدهند . آمریکا می داند که عرضه این را ندارد که در ایران وارد بشود یک کاری انجام بدهد، خودش هم می داند این را خودشان هم میفهمندکه ما نمی خواهیم که سربازهای آمریکا در خلیج از بین بروند ، آقایان هم گفتند این را انها این مسئله را ظاهر می کنند که با هو و جنجال ما را از میدان بیرون کنند. آنها خوفی ندارند ، انی که خوف دارد این است که با این شیطنت ها ایادی آنها که باز هستند در کشور ، با این شیطنت ها ایجاد اختلاف کنند، دو دسته کنند.

 

صحیفه نور ، ج 19 ، ص 14

 

از خارج هیچ ترسی نداشته باشید ، از داخل خودمان بترسید از این که با توطئه ها شما ها را از هم جدا کنند.

 

بلغ 3 ، ص 228 ، 1/1/59

 

آنچه که من می فهم و احتمال زیاد می دهم این است که آمریکا نه دخالت نظامی در ایران می خواهد بکند و نه حصر اقتصادی ، اگر هم حصر اقتصادی بکند تا حج نمی شود ، خودش هم می داند، لکن از راه اساسی تر پیش آمدند و آن راه این است که ما را از باطن خودمان آسیب پذیر کند و ما را بگنداند از باطن خودمان ، از اول هم بنانشان بر همین معناست . شاید در انقلابهایی که واقع می شود آنهایی که می خواهند نفع ببرند یا ضرری کشیدند که می خواهند جبران کنند ، نفعشان این باشد که خود انقلاب را در باطن خودش آسیب برسانند.

 

آن همه دست ها در کار این معنا هستند ، شاید این صحبت هایی که در خارج می کنند به این که ما دخالت نظامی می کنیم یا حصر اقتصادی می کنیم شاید برای این معنا باشد که اذهان ما را منصرف کنند آن طرف و از آن چیزی که در کشور خودمان دارد می گذرد غافل کنند . شما غافل از این شیاطین نباشید که اینها مطالعه کرده هستند ، ماها تازه وارد این میدان ها شدیم . شماها تازه وارد این میدانها شدید و بر حسب آن انسانی هم که دارید آن شیطنتها که در آن هستند کمتر وارد هستید اینها مطالعه کردند نه ده سال و نه نه سال ، در طول تاریخی که راه پیدا کردند ، مطالعه کردند ، نه مطالعه فقط کشورها را ، یعنی مخازن اینجاها را ، این هم یک مطالعه طولانی در آن شده قبل از این که اتومبیل و طیاره و این طور مسائل پیدا باشد ، اینها کارشناسهاشان را می فرستادند در شرق و وجب به وجب این مملکت ها را گردش می کردند ، با شتر می رفتند این بیابانها را ، با قافله می رفتند این بیابانها را گردش می کردند و هر جایی که یک چیزی پیدا می شد یادداشت می کردند نقشه بر می داشتند این یک سری کارشان که بفهمند در کشور شما چه دارد، مخازن شما چی هست . این مال حالا نیست ، این مال ،از سابق که راه باز کردند دنبال این قضیه هستند.

 

صحیفه نور ، ج 11 ص 23

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

2- لزوم مقابله با توطئه آمریکا در جهت تفرقه بین اهل سنت و تشیع

 

مسلمانان باید بدانند که پس از انقلاب اسلامی و توجه به قدرت خارق العاده اسلام ، توطئه ها و نقشه های آمریکا از ایجاد تفرقه بین برادران اهل سنت و تشیع و هجوم به ایران که مرکز ثقل نهضت اسلامی است تا نقشه عمیق و گسترده هجوم به لبنان و آن جنایات عظیم ، همه و همه برای اسلام زدایی و تضعیف جریان است . به بیروت و لبنان خلاصه نمی شود ، که اسلام در همه جا . در کشورهای اسلامی خصوصا منطقه خلیج فارس و حجاز مرکز وحی الهی ، هدف است . هدف اول آن است که حکام منطقه و چشم بسته در فرمان امریکا و از آن دردناکتر اسرائیل باشند و ننگ هر تحقیر و نوکری را بپذیرند.

 

در چنین جو و فاجعه عظیمی ، ملت های اسلامی نباید بی تفاوت باشند و از هیچ کوششی درراه حفظ اسلام و کشورهای اسلامی نباید دریغ کنند.

 

صحیفه نور ، ج 17 ، ص 29

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

3- لزوم مقابله  با قدرت های شرق و غرب به ویژه آمریکای جهانخوار

 

می دانید که قدرتمندان شرق و غرب خصوصا آمریکای بازیگر ، مارهای زخم برداشته از جمهوری اسلامی هستند که از اول انقلاب به هر حیله ممکن دست زدند. از حمله نظامی گرفته تا طرح یک کودتا از ترور شخصیت ها تا به آتش کشیدن مزرعه ها و مغازه ها و از انفجارات کور در کوچه ها و خیابانها تا دزدی و تجاوز و از همه بدتر و بالاتر تبلیغات دامنه دار از اول انقلاب تا امروز است ، که برای تضعیف روحیه ملت مقاوم و رزمندگان عزیز به هر نوع دروغ و تهمتی متسبت می شوند ، ولی - بحمدالله - نه تنها هیچ یک از تیرهای آنان به هدف نرسید که نتیجه معکوس داد. اکنون از چنین مارهای زخم خورده ای نباید غافل بود.

 

صحیفه نور ، ج 19 ، ص 222

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

منبع : صحیفه نورامام خمینی (ره )


نوشته شده در شنبه 92/11/12ساعت 4:12 عصر توسط علی رضا رسولی|


Design By : Pichak