سفارش تبلیغ
صبا ویژن

► o▌ استان قدس ▌ o ◄


امام مهدی(ع) روشن ترین مصداق «بقیه الله»
براساس آیه 86 سوره هود چون امام مهدی(ع) آخرین پیشوا و بزرگ ترین رهبر انقلابی است، پس یکی از روشن ترین مصادیق "بقیه الله" است و از همه به این لقب شایسته تر است.

قرآن کریم چراغی نورانی است که با وجود گذشت ده ها قرن از نزول آن هنوز مسیر حق طلبان را در طول تاریخ روشن کرده و در آینده همچنین خواهد بود، در این کتاب آسمانی آینده ای روشن به بشریت نوید داده شده است که با سیطره دین حق و البته توسط امام حق(عج) و یاران صالحش بر تمام جهان محقق می شود.

در این سلسله مباحث مهمترین آیه های قرآنی که درباره معارف مهدویت است از سوره های قرآنی استخراج و به نکته های هر کدام پرداخته می شود. همچنین در کنار هر آیه یکی از روایات صادره از معصومین متناسب با آن آیه نیز مطرح می شود.

تفسیر این آیات از سوی پژوهشگران و محققان مرکز تخصصی مهدویت برای علاقه مندان تدوین شده است.

 

بَقِیَّةُ اللّهِ خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ وَمَا أَنَاْ عَلَیْکُم بِحَفِیظٍ ?86?

اگر مؤمن باشید باقیمانده [حلال] خدا براى شما بهتر است و من بر شما نگاهبان نیستم (86)

شخصی از امام صادق(ع) پرسید: آیا به قائم به (لفظ) امیرالمومنین سلام گفته می شود؟ حضرت فرمود: نه این اسمی است که خدا به این اسم امام علی(ع) را نامیده است. کسی قبل از او به این نامیده نشد و بعد از او نیز نامیده نمی شود مگر کافر.

گفتم: فدای شما بشوم چگونه بر او سلام گفته می شود؟ حضرت فرمود: می گویند "السلام علیک یا بقیه الله" سپس حضرت این آیه را خواند: "بقیه الله خیر لکم ان کنتم مومنین)

"بقیه الله" یعنی هر شی مفید و نافعی که از طرف خدا (به عنوان موهبت) برای آدمی ذخیره می شود و مایه خیر و سعادت و فلاح او می گردد. چون حضرت مهدی(ع) آخرین پیشوا و بزرگ ترین رهبر انقلابی است پس یکی از روشن ترین مصادیق "بقیه الله" می باشد و از همه به این لقب شایسته تر است.

چند نکته

1- هر چیزی که رنگ الهی پیدا کند برای انسان خیر و رستگاری به همراه دارد. جامعه نیز که شانی از شئون زندگی انسانی است علاوه بر قانون نیاز به مجری و حاکم دارد. یک پیشواری الهی قطعا سعادت آدمی را نیز در آن جامعه به ارمغان می آورد.

2- بهترین نام ها و القاب آنهایی هستند که مفهوم درست و پشتوانه قرآنی و دینی دارند.


نوشته شده در جمعه 94/4/5ساعت 9:31 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |


Design By : Pichak