سفارش تبلیغ
صبا ویژن

► o▌ استان قدس ▌ o ◄

سلام السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی

السلام علی المهدی الذی وعد الله عز وجل به الامم

السلام علیک یا ابا عبد الله الحسین

همانا سزاوارترین و نزدیکترین مردم به ابراهیم کسانى هستند که از او پیروى کرده و به این پیامبر ایمان آورده و از او پیروى کنند و خدا ولى مؤمنان است.

پس امامت مخصوص آن حضرت بود و او به دستور خداى تعالى آن را به عهده على علیه السلام گذاشت و سپس در میان فرزندان برگزیده او که خداوند به آنان علم و ایمان داده است جارى گشت....

سپس امام رضا فرمود: امامت زمام دین و مایه نظام مسلمین و موجب صلاح دنیا و عزت مؤمنان است. امامت ریشه نمو کننده اسلام و شاخه بلند آن است. امام حلال و حرام خدا را مى داند و در اجراى حدود اهلى قیام مى کند و از حریم دین دفاع مى کند و مردم را با حکمت و پند و موعظه نیکو و برهان قاطع به راه پروردگار دعوت مى نماید.

امام مانند خورشید طالع و درخشانى است که نورش گیتى را فرا گیرد و افقى است که دستها و دیدگان بدان نرسد. امام امین خدا در میان خلقش و حجت  او است بر بندگانش و جانشین او است و مردم را به سوى خدا دعوت مى کند. امام یگانه روزگار خویش است.

کسى با او همطراز نباشد و هیچ دانشمندى با او برابرى نکنند....

پس کیست که بتواند به مقام معرفت امام برسد و یا امکان اختیار و انتخاب امام را داشته باشد؟ آیا گمان مى کنند که امام را در غیر خاندان رسالت مى توان پیدا کرد؟ به خدا که خودشان را گول زده اند و بیهوده اى را آرزو کرده اند و از نردبان لغزنده اى بالا رفته اند.

سپس امام(ع) به استناد به آیات قرآن کریم به این مطلب اشاره مى کند که بعد از آنکه پیامبر کسى را به عنوان امام معرفى کرد، طبق نص صریح قرآن، کسى را نرسد که با آن به مخالفت برخیزد.(7)

و ما کان لمؤمن و لا مؤمنة اذا قضى الله و رسوله امراً ان یکون لهم الخیرة من امرهم.

على الرضا فرمود: ایمان بر چهار رکن استوار است: توکل بر خدا، رضا به قضاء الله، تسلیم امر و فرمان خدا و واگذارى کارها به خدا.

سپس فرمود بنده صالح گفت: افوض امر الى الله. وامى گذارم کارم را به خدا، پس خداى تعالى او را از مکر مکاران حفظ کرد.


 

 )))



 

 

 






نوشته شده در جمعه 90/9/25ساعت 9:40 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

سلام  السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی

السلام علی المهدی الذی وعد الله عز وجل به الامم

رهبر معظم انقلاب: حضور مردم و ایمان دینی دو عنصر برجسته ی حماسه نهم دی 88 بود (1390/09/21 - 13:34)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی، اراده خداوند متعال و ایمان به توفیق الهی را عامل اصلی هدایت قلبها و دلهای ملت ایران برای حضور در عرصه های مختلف برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور عظیم و خروشان مردمی در  9 دی 88 ، تجلّی بارزی از هویت و ماهیت انقلاب یعنی روح دیانت حاکم بر دلهای مردم بود.
ایشان در تبیین حقیقت حماسه نهم دی به دو عنصر "حضور گسترده مردمی" و " ایمان دینی مردم " اشاره کردند و خاطر نشان کردند: نهم دی 88، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده های الهی تبیین شود.
حضرت آیت الله خامنه ای در تشریح اولین عنصر یعنی اهمیت حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف افزودند: هنر اصلی امام خمینی(ره)، وارد کردن مردم به صحنه بود و در هرجایی که مردم با شجاعت، بصیرت و عمل متناسب با ایمان خود، وارد میدان شدند تمام مشکلات، و بزرگترین موانع در مقابل اراده مردم از بین می رود.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در هر نقطه ای از جهان چنانچه مردم با هدف و شعار مشخص و ایمان و عمل متناسب، به عرصه بیایند هیچ عاملی قادر به مقاومت نیست و این یک نسخه کلی برای تمام ملتهاست،  که امام خمینی (ره) به آن عمل کرد و ملت ایران هم با اعتماد به امام راحل عظیم الشان، آن را بصورت عملی اثبات کرد.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین در تبیین ایمان دینی مردم، به عنوان دومین عنصر اهمیت حادثه ماندگار نهم دی افزودند: آن معجزه گری که همه مردم را بسیج کرده، به صحنه می آورد و با وجود همه سختی ها آنان را در صحنه نگه می دارد، ایمان قلبی و دینی است چرا که بر اساس ایمان دینی، شما در هر شرایطی پیروز خواهید بود و شکست معنایی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی، حماسه نهم دی را از این منظر کاملاً شبیه صدر اسلام و همچنین روزهای پیروزی انقلاب دانستند و خاطرنشان کردند: در این روز، مردم براساس وظیفه دینی خود به میدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبلیغات فتنه گران، مردم ایران ضمن پایبندی به نظام جمهوری اسلامی از عزم و اراده دینی استوار برخوردارند.
حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری وقایع تلخ فتنه 88 افزودند: این فتنه، صرفا منحصر به حضور عده ای افراد در خیابانها نبود، بلکه ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیتی قابل دفع شدن نبود، و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت، که چنین هم شد.
رهبر انقلاب اسلامی به نقش عاشورای حسینی و محرم، در تحقق حماسه نهم دی هم اشاره کردند و افزودند: همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی (ره) فرمود؛ خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9 دی هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.
ایشان بر ضرورت پاسداشت این حماسه بزرگ تأکید کردند و دو توصیه نیز به دست اندرکاران ستاد بزرگداشت نهم دی داشتند: اولاً در بزرگداشت نهم دی جنبه های شعاری غلبه پیدا نکند و ثانیاً به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ایران بود، توجه شود.
در ابتدای این دیدار آیت الله جنتی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به عملکرد 32 ساله این شورا در هماهنگی مراسمهای بزرگ و گسترده مردمی گفت: حماسه مردم در 9 دی 88 بسیار فراتر از پیش بینی ها بود و ضد انقلاب را به کلی مأیوس کرد.


 )))

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 90/9/23ساعت 9:14 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

کار برای رفع خستگی

 


زمانی که به اصطلاح «هنگ» می‌کنید و دیگر مغزتان نمی‌کشد یک عدد آدامس نعنایی در دهانتان بگذارید. جویدن آدامس نعنایی مغز را از خستگی نجات داده و سرحال می‌آورد.

خستگی

 

خستگی کلاً احساس خوشایندی نیست؛ به ویژه زمانی که در بین روز به وجود می‌آید و به اصطلاح ما را از کار و زندگی می‌اندازد.

اگر چه گاهی خستگی در بین روز شایع است اما مشکلی نیست که راه حلی نداشته باشد. در این مقاله ترفندهایی ارائه می‌دهیم تا خستگی را از خود دور کرده و روز شادابی داشته باشید. با ما همراه شوید.

 

1- استراحت با طعم چای

هر وقت احساس خستگی کردید برای چند دقیقه دست از کار بکشید و یک فنجان چای میل کنید. میزان کافئینِ کمِ موجود در چای و زمانی که برای نوشیدن آن صرف می‌کنید روش موثری برای مقابله با خستگی بین روز است.

یک تکه شکلات می‌تواند خوش اخلاقتان کند و انرژی‌تان را افزایش دهد.

برخلاف شکلات سفید، شکلات سیاه برای سلامتی مفید است زیرا سرشار از

آنتی اکسیدان‌ها است

 

زمانی که خستگی بر شما غلبه می‌کند برای خود یک فنجان چای آماده کنید و از دفتر کار خود فاصله بگیرید و با آرامش تمام چایتان را بنوشید. همین استراحت کوتاه شما را سرحال می‌آورد و انرژی لازم برای ادامه روز را در اختیارتان می‌گذارد.

 

2- دفتر کارتان را مرتب کنید

بعد از صرف ناهار دفتر کارتان را مرتب و صندوق نامه‌هایتان را خالی کنید. این قبیل کارها نیازی به دقت و تمرکز چندانی ندارد و در عوض به شما انرژی می‌دهد. چرا که شلوغ بودن میز یا اطاق کار انرژی را زایل می‌کند. وقتی می‌بینید خیلی زود اطرافتان مرتب می‌شود خستگی از تنتان در می‌رود و با این نظم و انضباط، انرژی‌تان چند برابر می‌شود.

میوه در محل کار

 

3- میان وعده را فراموش نکنید

منظورمان شکلات‌های سفید، هله‌هوله و شیرینی‌جات آنچنانی نیست. توصیه می‌کنیم غلات سرشار از فیبر میل کنید. غلات به همراه شیر کم چرب، کره‌ی بادام زمینی با نان سبوس‌دار، میوه یا آب میوه‌های طبیعی میل کنید. این میان وعده حاوی پروتئین، فیبر و کربوهیدرات‌های پیچیده است که به آرامی سطح قند خونتان را بالا می‌برد و انرژی‌تان را تأمین می‌کند.

 

 

4- به عزیزانتان تلفن بزنید

به همسر، فرزند، والدین یا دوستتان زنگ بزنید و احوال پرسی کنید. تماس پنج دقیقه‌ای و کوتاه، حال و هوایتان را عوض می‌کند و به شما انرژی می‌دهد تا راحت‌تر کارتان را ادامه دهید.

 

5- 10 دقیقه پیاده روی کنید

در یک پژوهش  شرکت کننده‌ها به دو گروه تقسیم شدند. به گروه اول یک ورقه شکلات سیاه داده شد و گروه دوم به مدت ده دقیقه پیاده‌روی کردند. محققان مشاهده کردند گروه اول بعد از مصرف شکلات احساس آرامش داشتند در حالی که گروه دوم بعد از 10 دقیقه پیاده روی به میزان دو ساعت انرژیِ اضافی دریافت کردند و همزمان استرس آن‌ها نیز کاهش یافت.

شکلات

 

6- بفرمایید شکلات سیاه

منظورمان این نیست که شکلات را کنار دستتان بگذارید و از صبح تا شب شکلات میل کنید.

یک تکه شکلات می‌تواند خوش اخلاقتان کند و انرژی‌تان را افزایش دهد. برخلاف شکلات سفید، شکلات سیاه برای سلامتی مفید است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است.

 

7- شانه‌هایتان را ورزش دهید

خستگی و خشک شدن شانه‌ها یکی از مسائلی است که برای همه‌ی ما پیش می‌آید. هر دو ساعت یک‌بار دست از کار بکشید و شانه‌هایتان را ورزش دهید.

هر وقت احساس خستگی کردید برای چند دقیقه دست از کار بکشید و یک فنجان چای میل کنید. میزان کافئینِ کمِ موجود در چای و زمانی که برای نوشیدن آن صرف می‌کنید روش موثری برای مقابله با خستگی بین روز است

 

در همان حالتی که نشسته‌اید و یا این که بلند شوید و اول شانه‌هایتان را به سمت جلو و سپس عقب بکشید. حرکات کششی همراه نفس عمیق، خستگی را از وجودتان دور می‌کند.

 

8- آدامس نعنایی را امتحان کنید

زمانی که به اصطلاح «هنگ» می‌کنید و دیگر مغزتان نمی‌کشد یک عدد آدامس نعنایی در دهانتان بگذارید. جویدن آدامس نعنایی مغز را از خستگی نجات داده و سرحال می‌آورد. از این گذشته جویدن این نوع آدامس‌ها باعث ترشح بزاق می‌شود. بزاق باکتری‌هایی که در دهان جاخوش کرده و باعث جرم و بیماری‌های لثه می‌شوند را از بین می‌برد. البته باید توجه داشته باشید آدامس‌های بدون قند را امتحان کنید.

 

فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


نوشته شده در سه شنبه 90/9/22ساعت 9:18 عصر توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak