سفارش تبلیغ
صبا ویژن

► o▌ استان قدس ▌ o ◄


دعاهای ماه رجب و دریایی از معرفت

 حضرت آیت الله خامنه ا ی با بیان این که دعاهای ماه رجب دریایی از معرفت است؛ افزودند: در دعا تعلیم و تزکیه هست و حقایقی به ما می‏آموزد که در زندگی به آن‏ها نیاز داریم.

30a30.ir: امروز جامعه‏ انقلابی ما، مردم مومن ما، نیاز به این دارند که این آرامش را، این سکینه را، این طمانینه و وقار را در خودشان هرچه بیشتر به وجود بیاورند. «الا بذکر اللَّه تطمئن القلوب» (همانا دلها فقط با یاد خدا آرام می گیرد. سوره رعد آیه 28) یاد خداست که دلها را در ماجراهای طوفانی دنیا و زندگی حفظ می‏کند.

یاد خدا را مغتنم بشمارید؛ ایام ماه رجب نزدیک است. دعاهای ماه رجب یک دریایی از معرفت است. در دعا فقط این نیست که انسان دل را به خدا نزدیک می‏کند؛ این هست، فراگیری هم هست. در دعا هم تعلیم است، هم تزکیه هست. دعا هم ذهن را- این دعاهای ماثور از ائمه (علیهم‏السّلام)- روشن می‏کند، حقایقی را، معارفی را به ما می‏آموزد که در زندگی به آن‏ها نیاز داریم، و هم دل را متوجه به خدا می‏کند.

ذکر الهی را خیلی باید مغتنم بشمرید. همین نماز جمعه‏ شما مصداق ذکر الهی است. «فاسعوا الی ذکر الله» (به سوی ذکر خدا بشتابید. سوره جمعه آیه9) در اینجا آنچه بر دل شما، بر زبان شما، بر حرکات شما باید غالب باشد، یاد خداست.

دل به یاد خدا، زبان متذکر به نام مقدس پروردگار، حرکات دست و پا و جسم هم حرکاتی در جهت یاد پروردگار و اطاعت اوامر الهی. این چیزی که مورد نیاز یکایک ماست، همین است.

من به شما عرض بکنم از اول انقلاب تا امروز- که سی سال می‏گذرد- در حوادث گوناگون، حوادثی که بعضی از آن‏ها می‏توانست یک ملت را، یک نظام را از جا بکند، می‏توانست یک کشور را دچار دریای طوفانی‏ای بکند که ندانند چه می‏کنند و چه باید بکنند- همین طور که می‏بینیم در بعضی از کشورهای همسایه‏ی‏مان- برای این کشور پیش آمد، اما این کشتی استوار که متکی به ایمان‏های شما، به اراده‏ شما، به دل نورانی شما به ذکر خدا متکی بود، در این طوفان های گوناگون اندک اضطرابی پیدا نکرد. این نشانه رحمت الهی است؛ این نشانه‏ تفضلات خداوند به شما ملت عزیز است.

مشمول تفضلات الهی شدن یک مساله است، حفظ تفضلات و رحمت الهی یک مساله‏ دیگر است. مبادا به خودمان مغرور بشویم؛ مبادا وقتی دست کمک پروردگار را که می‏بینیم، بگوییم «ما که مورد توجه پروردگار هستیم» و از وظائفمان غفلت کنیم؛ مبادا یاد خدا از دل ها برود.

* از بیانات رهبر انقلاب در خطبه‏های نماز جمعه تهران در 29 خرداد 1388

 


نوشته شده در دوشنبه 93/2/15ساعت 11:12 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

فراخوان عمومی جهت تهاجم اسلامی به تفکرات غربی

افسران - فراخوان عمومی جهت تهاجم اسلامی به تفکرات غربی








بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای: جنگ نرم یعنی ایجاد تردید در دلها و ذهن های مردم. 1388/09/04
به جرات میتوان گفت، جمله بالا بهترین تعریف از جنگ نرم است. جنگی که فراتر از کتاب و مقاله؛ عکس ها ، نوشته ها و هر چیزی که میتواند بر ضمیر ناخودآگاه انسان تاثیر بگذارد، موثر است.
بعد جنگ سخت و نابرابر هشت ساله و شکست جبهه باطل، کار به جنگ نرم رسید، و دشمن با این تفکر که میتواند در این جبهه پیروز شود، وارد میدان شد، چیزی که با قدم زدن در پارک ها، خیابانها و یا بازار ها متوجهش میشویم.

در هر جنگ، یک هجوم وجود دارد و یک دفاع؛ متاسفانه در عرصه جنگ نرم ما بیشتر مورد هجوم قرار گرفتیم و حتی به طور درست از خود دفاع نکردیم، اما در اینجا قصد ما مطرح کردن موضوع دفاع نیست، بلکه هدف حمله است، حتی با کمترین امکانات و کمترین بازدهی! به هر حال ما باید تلاش کنیم فرهنگ اسلامی را به جهان عرضه کنیم و فرهنگ غرب را به چالش بکشیم.





در همان سطحی که به ما حمله شود، به آنها حمله خواهیم کرد. 1391/01/01
این یک جمله ساده از رهبر انقلاب نیست! یک فتوا برای من و شماست! دشمن جرئت انجام حمله ی نظامی بر علیه ما را ندارد ولی اثرات و ترکش های حمله ی فرهنگی آنها در جامعه ی ما کاملا محسوس و مشهود است!



تکنیک های هجوم هم باید علمی و قابل اجرا باشد، اینجا قصد ما حمله به روش خود غربی ها است، یعنی ایجاد شبهه و معرفی فرهنگ ایرانی و مذهب تشیع در قالب نکات ریز . نحوه ی اجرای این طرح به این گونه است که ما به صورت هفتگی پوستر هایی را به زبان انگلیسی تهیه می کنیم و در افسران منتشر میکنیم! محتوای این پوستر ها شامل عکس و متن است. متنی که میتواند به مناسبت هایی که طی آن هفته وجود داشت مربوط باشد به عنوان مثال نزدیک ترین مناسبت ها روز مادر و بعد از آن شهادت امام علی النقی می باشد، حال ما میتوانیم مثلا به مناسبت روز مادر پوستر هایی را طراحی کنیم که در آن صحبت از تکریم جنس زن در دین اسلام و مذهب تشیع باشد جوری که خواننده دچار شک و تردید شود که این اسلامی نیست که سینمای هالیوود نشانش داده بود.

لذا در جهت اجرای فرامین رهبری:
اولا نیاز به روحانیونی داریم که بتوانند برتری اسلام و تشیع را در قالب جملات کوتاه و تاثیر گذار بیان کنند
ثانیا نیاز به افراد متخصصی داریم که بتوانند این جملات را به زبان های خارجه ترجمه کنند و در اختیارمان قرار دهند.
ثالثا افرادی که مهارت طراحی عکس و پوستر را دارند اعلام آمادگی کنند تا انشاءالله شاهد گستردگی کار های انجام شده باشیم.

http://ba30ji.blog.ir/post/66

نوشته شده در چهارشنبه 93/2/10ساعت 12:20 عصر توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

درس های آیات عظام حوزه علمیه قم (مسجد اعظم )

درسهای اساتید، توسط شاگردان ایشان نوشته می شود. اسامی مقررین به این شرح


جهت مشاهده اسامی مقررین اینجا را کلیک کنید


نوشته شده در چهارشنبه 93/2/10ساعت 9:21 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak