سفارش تبلیغ
صبا ویژن

► o▌ استان قدس ▌ o ◄

علی، از پدرش گوید: عبد اللَّه بن جندب را در موقف (عرفات) دیدم و وقوفی بهتر از وقوف او ندیدم، پیوسته دو دستش به سوی آسمان دراز بود و اشکش بر دو گونه‌اش روان بود تا به زمین می‌رسید و چون مردم برگشتند، به او گفتم: ای أبا محمد! من وقوفی بهتر از وقوف تو ندیدم.
گفت: به خدا من جز برای برادران دینی خود دعائی نکردم و این برای آن است که أبو الحسن- امام کاظم- (ع) به من خبر داد که هر که در پشت سر برای برادر خود دعا کند، از عرش به او ندا رسد که: برای تو باد صد هزار برابر آن و من بد داشتم که صد هزار دعای تعهد شده را برای یک دعاء از دست بدهم که نمی‌دانم آن یک دعاء اجابت می‌شود یا نه؟
أصول الکافی / ترجمه کمره‌ای، ج‌6، ص: 129


نوشته شده در جمعه 94/11/16ساعت 10:52 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

از امام صادق (ع) که رسول خدا (ص) فرمود:
هیچ مؤمنی نیست که برای مردان مؤمن و زنان مؤمنه دعا کند جز اینکه خدا عز و جل به او برگرداند مانند آنچه را برای آنان دعا کرده است از طرف هر مرد مؤمن و هر زن مؤمنه‌ای که از آغاز روزگار در گذشته یا تا روز قیامت به جهان آید، راستی بنده‌ای باشد که روز قیامت دستور دهند که او را به دوزخ برند و او را به سوی دوزخ کشند، مؤمنین و مؤمنات می‌گویند: پروردگارا! این است که برای ما دعا می‌کرد و شفاعت ما را در باره او بپذیرد و خدا شفاعت آنان را در باره او بپذیرد و نجات یابد.


نوشته شده در جمعه 94/11/16ساعت 10:51 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

امام باقر (ع) فرمود:
دعائی که در اجابت کامیاب‌تر است دعای برادر است برای برادر دینی خود در پشت سر او، آغاز دعا کند برای برادر خود

أصول الکافی / ترجمه کمره‌ای، ج‌6، ص: 127

و فرشته‌ای که به او گمارده است می‌گوید: آمین و برای تو باد دو برابر آن.

 

 


نوشته شده در جمعه 94/11/16ساعت 10:49 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak