سفارش تبلیغ
صبا ویژن

► o▌ استان قدس ▌ o ◄

سخنوران زبان فارسی گاه ویژگی های مسجد را توصیف می کنند و گاه نظرها و باورها و دلبستگی های خود و تصاویر هنری زیبایی از مسجد خلق می کنند که بازتاب گسترده مفاهیم مسجد نشانه ارزشمندی آن در ادبیات فارسی است.

مسجد در عصر مدرنیته/

در جامعه مدرن باید براى مسجد کارکردهای جدیدى تعریف کرد. کارکردهایی که داراى عمل و گستره بیشترى می شوند. اما با این وصف تکلیف کارکردهای گذشته چه می شود...

تامل باشد.

فطرت پاک و سالم و قلب حقیقت‏طلب و کمال‏خواه جوانان مهم‏ترین عامل توجه و تمایل آنان به مسجد است و لازم است که از این نعمت خدادادی بهترین استفاده را در راستای شکوفایی معنوی و بروز استعدادهای آنها برد.

حال و هوای تابستانی کانون های مساجد لرستان؛

طرح اوقات فراغت در کانون های لرستان با محوریت اعتقادات، احکام و اخلاق آغاز به کار می کند و فعالیت 10 کانون در 10 رشته تخصصی هنرهای تجسمی، نشریات، مهدویت، آموزش و پژوهش، قرآن و.. در صدر برنامه هاست.

فاز دوم سامانه ارتباط مردمی مرکز رسیدگی به امور مساجد آغاز به کار کرد تا شهروندان تهرانی مشکلات مربوط به مساجد محل خود را با شماره تلفن 61943 به گوش مسئولان برسانند.

حال و هوای تابستانی کانون های مساجد ایلام؛

بازدید شرکت کنندگان از مراکز صنعتی و کارخانه های استان ایلام و برپایی نمایشگاه دستاوردهای کانون های مساجد در راستای شعار ملی در راس برنامه های اوقات فراغت استان ایلام قرار دارد.

اولین حرکت مشترک آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران همزمان با مبعث پیامبراکرم(ص) در حوزه فضای مجازی اجرا می شود.

حال و هوای تابستانی کانون های مساجد گیلان؛

کلاس های تفسیر قرآن همزمان با روزهای ماه مبارک رمضان در راستای غنی سازی اوقات فراغت و به صورت مجزا در کانون های مساجد استان گیلان دایر می شود.

به همت ستاد عالی کانون های مساجد

پنجمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی با حضور چهار هزار نفر از بسیجیان هنرمند شهریور در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار می شود.

ا

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به وجود 4459 مسجد در این استان گفت: اعتباری بالغ بر یازده میلیارد و هفتصد میلیون ریال به اماکن مذهبی و مساجد این استان اختصاص یافت.

در سالروز بعثت پیامبر(ص) و با حضور وزیر ورزش و جوانان

عملیات احداث مسجد امیرالمومنین(ع) در مجموعه ورزشی آزادی، همزمان با سالروز بعثت رسول اکرم (ص) آغاز می شود.

حال و هوای تابستانی کانون های مساجد کهکیلویه و بویر احمد؛

در 350 کانون فرهنگی هنری مساجد استان کهکیلویه و بویر احمد، برنامه های غنی سازی اوقات فراغت با تشکیل کلاس های متنوع هنری و قرآنی برگزار می شود.

مسجد در عصر مدرنیته/

در جامعه مدرن باید براى مسجد کارکردهای جدیدى تعریف کرد. کارکردهایی که داراى عمل و گستره بیشترى می شوند. اما با این وصف تکلیف کارکردهای گذشته چه می شود...


نوشته شده در یکشنبه 91/3/28ساعت 3:47 عصر توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

 

اشجعی در گفتگو با ....

یک کارگردان سینما معتقد است کاراکترهای مسجدی تلویزیونی به دلیل دست نیافتنی بودن، در مخاطب همزاد پنداری ایجاد نمی کنند و وظیفه رسانه ها دوری ازهراس و بیان حقایقی است که بازنمایی آن ها به چارچوب دین لطمه نمی زند.

حال و هوای تابستانی کانون های مساجد کردستان؛

امسال 251 کانون استان کردستان میزبان 2500 دانش آموز می شوند تا نوجوانان و جوانان کردستانی در محیطی امن در کلاس های آموزشی چون قرآن به زبان انگلیسی و سایر دوره های تربیتی و مذهبی شرکت کنند.

صحن های الغزه برای زائران و عمره گزاران در موسم عمره رمضان امسال آماده می شود.

فراکسیون مسجد از جمله فراکسیون‌هایی است که در مجلس هشتم با هدف ساماندهی مشکلات فراروی این حوزه شکل گرفت. آیا می‌توان انتظار داشت که این فراکسیون در مجلس نهم با وجود مشکلات عدیده مساجد گره ای بگشاید؟

در گفتگوی اختصاصی شبستان بررسی شد؛

سادگی بنای مساجد و پرهیز از تزیینات گسترده در معماری صدر اسلام باعث گسترش سریع مساجد شد. آیا مساجد امروزی به مولفه های معماری صدر اسلام وفادار ماندند یا گرفتار آسیب های ناشی از غفلت شده اند؟

مسجد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین از بزرگترین مساجد دانشگاه های خاورمیانه است که محلی برای آرامش و راز و نیاز دانشجویان این دانشگاه می باشد./عکس: عرفان کوچاری

جایگاه مسجد در کلام رهبری3/

مسجد به عنوان یک پایگاه دین، عبودیّت و معرفت، مى‏تواند براى جوامع اسلامى منشأ و سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگار و مرکز تفکر و تامل باشد.

نشست تشریح برنامه های معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی(2)

معاون آموزش و پژوهش ستادعالی کانون های مساجد از برگزاری همایش اندیشه های آسمانی با حضور 4 هزار هنرمند مسجدی و مشارکت 25 هزار نفر در طرح توانمند سازی اعضای کانون ها در حوزه فضای مجازی خبر داد.

نشست تشریح برنامه های معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی(1)

جعفری برگزاری اولین اجلاس عمران معنوی مسجد در نیمه دوم سال 91 و چاپ قرآن بنی رضی به عنوان یکی از افتخارات ستادعالی را از برنامه های معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد.

مدیر کل اداره اوقاف استان ایلام بی بهره ماندن بسیاری از مساجد این استان از حضور امام جماعت و قدمت و کهنگی مساجد را از مشکلات مساجد استان دانست و گفت: 70 درصد مساجد ایلام نیازمند بازسازی هستند.


نوشته شده در یکشنبه 91/3/28ساعت 10:49 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

 

مدیر منابع انسانی و جذب و سازماندهی بسیج زنان از افزایش مهدهای قرآنی مساجد به 1500 باب در سال 91 خبر داد و گفت: برای ارتقای سطح مهارت مربیان اواسط تیر برای 500 مربی دوره آموزشی برگزار می‌شود.

حال و هوای تابستانی کانون های مساجد چهارمحال و بختیاری؛

برنامه «طرح درس» که برای نخستین بار در کانون های استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود، موضوعاتی چون مباحث توحیدی، امام شناسی و ... را با حضور جوانان علاقه مند به بحث و می گذارد.

در گفتگوی اختصاصی با  . . . .

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری بر لزوم ترویج نهضت ساخت و تجهیز مساجد و به میدان آمدن منابع دولتی و کمک‌های مردمی تاکید کرد و گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد مستقیم در حوزه ساخت مسجد وارد نمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع ائمه جماعات استان قم: (1)

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد به عنوان پایگاه آموزش به مردم می تواند نقش موثری در زندگی داشته باشد و کانون های فرهنگی مساجد نیز محلی برای ترویج مسائل فرهنگی در جامعه است.

مرکز شیعیان و مسجد اهل البیت(ع) شهر سالزبورگ، چهارمین شهر بزرگ اتریش افتتاح شد.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز فارس با اشاره به تخریب مسجدی در بافت تاریخی این استان گفت: با اعتراضی که در این زمینه صورت گرفت فرمانداری فارس قول مساعدی برای ساخت مسجد محمدی در محلی دیگر داده است.

بزرگ ترین مسجد به زودی بر روی تپه های بلند استانبول به مساحت 15 هزار متر مربع ساخته می شود.

برای اولین بار در استان تهران و سیزدهمین بار در کشور

همایش مسجد محوری و زکات در راستای احیای سنت حسنه زکات با حضور ائمه جمعه شهرهای مختلف استان تهران از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می شود.

ثبت نام کلاس های تابستانی کانون ابرار مسجد حضرت حمزه سیدالشهدا (ع) سه راه آذری چون سایر کانون های فرهنگی هنری سراسر کشور آغاز شده و برنامه های متنوعی را برای اوقات فراغت دانش آموزان تدوین کرده است.

مسجد «خسروآباد» گروس اثر ارزشمند و باشکوه عهد قجری شهرستان بیجار مرمت شد.


نوشته شده در یکشنبه 91/3/28ساعت 10:27 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak