سفارش تبلیغ
صبا ویژن

► o▌ استان قدس ▌ o ◄

 

 

ایوان ریدلی، خبرنگار و روزنامه نگار انگلیسی در سال 1959 در انگلستان به دنیا آمد.  

 

او به عنوان خبرنگار روزنامه دیلی میرور انگلستان، در سال 2001 به افغانستان سفر کرد و توسط طالبان به اتهام جاسوسی برای آمریکا دستگیر شد. سپس پس از اشغال افغانستان توسط آمریکا، آزاد شد و به انگلستان بازگشت. 

 

او علت مسلمان شدنش را اینگونه بیان می کند که:   

 

پس از دستگیری، طالبان مرا پیش امام جماعت مسجدی بردند و قبول اسلام را به من پیشنهاد کردند. من فکر کردم که اگر پیشنهادشان را بپذیرم خیال می‌کنند که استقلال رأی ندارم و اگر نپذیرم، از مخالفین اسلام قلمداد می‌شوم. نهایتاً وعده کردم که پس از آزادی، در لندن به مطالعه و بررسی اسلام و قرآن بپردازم؛ حسب وعده پس از آزادی به تحقیق و بررسی پرداختم. پس از پایان تحقیق، قدرت روحی و روانی عجیبی در خود احساس کردم و حقایقی که در نتیج? این تحقیق و بررسی به آنها پی برده بودم تأثیر شگرفی بر من گذاشت.  

 

او با اشاره به حیرتش از اهمیت زن در اسلام می گوید:" از بررسی جایگاه زن در قرآن متحیر شدم زیرا قرآن نه تنها زنان را محکوم و مظلوم قرار نداده، بلکه از آزادی آنان سخن به میان آورده، و بر تساوی زن و مرد از نظر ارزش، انسانیت، حق کسب علم و دانش و غیره... تصریح دارد. وقتی من قوانین طلاق و حق مالکیت زن را بررسی کردم، چنان مترقی و پیشرفته بنظر می‌آمد که گویی به تازگی در دادگاه خانواده به تصویب رسیده است. به نظر من بسیاری از وکلا برای اثبات دعاوی خود از قوانین مدنی اسلام الهام می‌گیرند. با افزایش اطلاعاتم در مورد اسلام، حقانیت و عقلانیت آن بیشتر برایم آشکار می‌شود."
 

ریدلی به عنوان فوق ستاره در رسانه های اسلامی ظاهر شده است و هم اکنون در شبکه پرس تی وی ایران به عنوان مجری مشغول فعالیت است.او حالا به شهروند درجه 2 در کشورش تبدیل شده ولی با وجود این با اعتقادی راسخ می گوید :"هر زمان یک خواهر مسلمان را با حجاب اسلامی می بینم، صرف نظر از اینکه او را بشناسم یا نه، به او لبخند می زنم و می گویم، السلام علیکم، یعنی سلام و صلح بر شما، شما هم اگر پس از این زنی را دیدید که حجاب پوشیده است به او سلام بگویید."


نوشته شده در جمعه 91/6/17ساعت 10:48 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

 

 

هنریک برودر، نویسنده یهودی و مشهور آلمانی، در 20 آگوست 1946 به دنیا آمد. او نویسنده، طنز پرداز و روزنامه نگار آلمانی یهودی و لهستانی تبار است که پس از یک سلسله انتقادات و تالیفات شدید علیه اسلام و مسلمانان، به طور علنی مسلمان شدن خود را اعلام کرد. 

 

کمی در مورد مسلمانی او بخوانید: 

 

به گفته روزنامه مصری «الاسبوع» این نویسنده 61ساله لهستانی‌تبار آشکارا فریاد برآورده است که: «بشنوید، ‌من مسلمان شده‌ام».  

بنا بر این گزارش، وی که سال‌ها با امام جماعت مسجد رضا در «نیوکولن» به بحث پرداخته بود، سرانجام با مسلمان شدن خود اعلام کرد که از این حقیقت پنهان شده که تمامی وجودش را فراگرفته بود راحت شده است.  

وی در رابطه با کنار گذاشتن آئین یهودی گفت: به سوی اسلامی خواهم رفت که دین فطرتی است که هر انسانی بر اساس آن متولد شده است.  

 

او همچنین اظهار دارد: 

 

وی که در برابر دو شاهد اسلام آورده و نام خود را نیز به «هنری محمد برودر» تغییر داده است تاکید می‌کند: «من هم اکنون عضو یک امت یک میلیارد و 300میلیون نفری هستم که همواره در معرض اهانت بوده و من از اینکه به خانه‌ای که در آن متولد شدم بازگشته‌ام بسیار خوشحالم». 


نوشته شده در جمعه 91/6/17ساعت 10:43 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

 

 

نیکولاس سباستین آنلکا، متولد 14 مارس 1979، بازیکن فوتبال فرانسوی است که به عنوان مهاجم برای باشگاه فوتبال چلسی در لیگ برتر انگلستان بازی می کند. نیکولا در سال 2004 به اسلام گروید و از آن زمان به بعد اسمش را از نیکولا به بلال عبدالسلام تغییر داد، و در زمان جام جهانی به حج مشرف شد.

 

اندکی در مورد مسلمانی او: 

 

نیکولا آنلکا، ستاره و اسطوره فوتبال فرانسه در روزهایی که فوتبال جهان در تب و تاب جام جهانی بود، بدون هیچ ابایی اجازه داد که مطبوعات فرانسه عکسش را در لباس احرام با این حرف جالبش چاپ کنند: "برای من در دست گرفتن جام جهانی هیچ ارزشی ندارد، بلکه نگه داشتن دین اسلام است که از همه دنیا برام مهم تر است." 

 

او همچنین می گوید:" اسلام باعث شده است که درون و بیرون زمین آرام تر و با ثبات باشم و مى تواند در روزهاى سخت کمکم کند. همیشه چه درباره فوتبال و چه درباره چیزهاى دیگر به خودم مى گویم پشت هر اتفاقى یک دلیلى هست. تو هم نمى توانى بعضى چیزها را عوض کنى باید آنها را بپذیرى. زندگى پر از بالا و پایین است و نمى شود آدم همیشه راضى و خوشحال باشد. این دین، ثبات و آرامش را به من ارزانى داشته. کمکم مى کند تا بدانم کى هستم و کجا هستم." 

 

وی در مصاحبه با مجله ورزشی "  2   4   4   " در خصوص مسلمان شدن خود گفت: اسلام کامل ترین دین میان ادیان الهی است که راه درست زندگی راه نشان می دهد و من به آن احساس نزدیکی می کنم. 

 

بلال اظهار داشت: من یک فوتبالیست مسلمان هستم و اسلام جزئی از زندگی خصوصی من محسوب می شود. او در ادامه ابرازداشت: مسلمان شدن من یک موضوعی خصوصی است و من عادت ندارم در این باره زیاد صحبت کنم. 

 

به گفته وی در اسلام ارزش های والای معنوی وجود دارند که نه تنها هیچ گونه تضادی با اعتقادات درونی و عقاید آدمی ندارند بلکه با پیروی از آنها زندگی انسان آسان تر می شود. 

 

او همچنین در خصوص روزه داری در ماه مبارک رمضان گفت: من احترام زیادی برای ماه رمان قائل هستم و روزه داری هیچ اثر منفی در فعالیت های من نداشته و سعی می کنم همچون سایر مسلمانان جهان تمامی آداب مربوط به این ماه را به جا بیاورم.


نوشته شده در جمعه 91/6/17ساعت 10:38 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak