سفارش تبلیغ
صبا ویژن

► o▌ استان قدس ▌ o ◄

------------------------------------------------------
الدعوات :


رُوِیَ أنَّ زَینَ العابِدینَ علیه ‏السلام مَرَّ بِرَجُلٍ و هُوَ قاعِدٌ عَلى بابِ رَجُلٍ ، فَقالَ لَهُ : ما یَقعُدُکَ عَلى بابِ هذَا المُترَفِ الجَبّارِ؟ فَقالَ : البَلاءُ ، قالَ : قُم فَاُرشِدَکَ إلى بابٍ خَیرٍ مِن بابِهِ ، و إلى رَبٍّ خَیرٍ لَکَ مِنهُ . فَأَخَذَ بِیَدِهِ حَتَّى انتَهى بِهِ إلَى المَسجِدِ ـ مَسجِدِ رَسولِ اللّه‏ِ صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله ـ ثُمَّ قالَ :
اِستَقبِلِ القِبلَةَ و صَلِّ رَکعَتَینِ ، ثُمَّ ارفَع یَدَیکَ إلَى اللّه‏ِ عَزَّوجَلَّ فَأَثنِ عَلَى اللّه‏ِ ، و صَلِّ عَلى رَسولِهِ صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله ، ثُمَّ ادعُ بِآخِرِ الحَشرِ ، وسِتِّ آیاتٍ مِن أوَّلِ الحَدیدِ ، و بِالآیَتَینِ اللَّتَینِ فیآلِ عِمرانَ ، ثُمَّ سَلِ اللّه‏َ سُبحانَهُ ، فَإِنَّکَ لاتَسأَل شَیئا إلّا أعطاکَ .

الدعوات :
روایت شده که امام زین العابدین علیه ‏السلام از کنار مردى گذشت که بر در خانه شخص دیگرى نشسته بود . به او فرمود : «چه چیز تو را بر درِ خانه این مردِ نازپرورده ستمگر ، نشانده است؟» .
گفت : گرفتارى .
امام فرمود : «برخیز که اکنون ، تو را به درى راه‏نمایى کنم که از درِ خانه او بهتر است ، و به پروردگارى که براى تو از او نیکوتر است» .
آن گاه ، دستش را گرفت تا به مسجد [ ـِ پیامبر صلى‏ الله‏ علیه‏ و‏ آله ] رسید و فرمود : «رو به سوى قبله کن و دو رکعت نماز بگزار . سپس دستانت را به درگاه خداى عز و جل بالا ببر و او را ثنا بگو و بر فرستاده‏اش درود بفرست و با آیات پایانى سوره حشر و شش آیه آغازین سوره حدید و دو آیه سوره آل عمران ، خدا را بخوان و از خداى سبحان ، حاجت بخواه که تو چیزى درخواست نمى‏کنى ، جز آن که بى‏تردید ، به تو عطا خواهد کرد» .

قال العلّامة المجلسی قدس‏سره معلّقا : ولعلّها آیة «شهد اللّه‏» وآیة المُلک (بحار الأنوار : ج 92 ص 272) .

الدعوات : ص 55 ح 138 ،

بحار الأنوار : ج 92 ص 271 ح 22 . علّامه مجلسى ، در ذیل این حدیث گفته است : شاید مقصود از دو آیه یاد شده از سوره آل عمران ،

آیه «شَهِدَ اللَّهُ . . . » ( آیه 18 ) و آیه مُلک ( آیه 26 ) باشد .


نوشته شده در یکشنبه 94/3/31ساعت 10:45 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

خدا خمس را برای یتیمان و مستمندان  خانواده
پیامبر  قرار داده نه برای یتیمان و مستمندان و
در راه ماندگان مردم دیگر  تا جایگزین صدقات
مردم باشد و انان را از اینکه چرک دست مردم
را در یافت کنند برتر شمرد تا حرمت انان را به
خاطر نزدیکی به پیامبر  نگه دارد پس این حق
ویزه انان است تا انان را از خواری و فرودستی
در برابر مردم بی نیاز سازد

وسائل الشیعه  ج 6 باب 1از ابواب قسمه الخمس
حدیث 8 و نیز به باب 3 از ابواب قسمه الخمس
حدیث 2

امام  علیه السلام


نوشته شده در جمعه 94/3/15ساعت 12:53 عصر توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

جدیت درخدمت به مردم
یک خصوصیت این است که...  انرژى و نشاطِ کار … ، یک امر برجسته است. ... انسان احساس کند که تحرک و نشاط و فعالیت و اقدام در ...  محسوس است - یعنى کاهش پیدا نکرده؛ افت پیدا نکرده - این خیلى چیز باارزشى است. در خدمت به مردم جدیت وجود دارد. رفتن به شهرها، رفتن به شهرهاى کوچک، همه‏ نقاط کشور را زیر پا گذاشتن و هیچ نقطه‏ اى از کشور را از منظر خبرگى و کارشناسى دور قرار ندادن، اینها چیزهاى باارزشى است. این امتیاز اول است؛ در هر مجموعه‏ اى این امتیاز وجود داشته باشد، جا دارد که انسان از آن قدردانى کند، به آن تصریح کند و امیدوار و مطمئن باشد که خداى متعال هم به آن مجموعه کمک خواهد کرد و ثواب خواهد داد.

02/06/1387

نوشته شده در سه شنبه 94/3/5ساعت 11:45 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

   1   2   3      >

Design By : Pichak