سفارش تبلیغ
صبا ویژن

► o▌ استان قدس ▌ o ◄

 

اریک سیلواین آبیدال، بازیکن فوتبال اهل فرانسه و دفاع تیم بارسلونا، در 11 سپتامبر 1979 در لیون متولد شد. او نام خود را بعد از مسلمان شدن از اریک به بلال تغییر داد. 

 

اندکی در مورد مسلمانی او: 

 

اریک آبیدال بازیکن اسبق تیم فوتبال "المپیک لیون" فرانسه، پس از تحقیق در مورد اسلام به این دین الهی مشرف شد. وی با تاکید بر اینکه اسلام را با آگاهی کامل انتخاب کرده است،افزود, همیشه قرآن را به همراه دارم و بدون هیچ مشکلی به زندگی ادامه می دهم. 

 

 اریک ابیدال در مصاحبه با روزنامه El Periodico در این‌باره گفت: درباره خود و دینم بسیار فکر کردم و پس از تحقیق درباره ادیان مختلف، اسلام را برگزیده و مسلمان شدم.  

 

از نکات مهمی که در مورد این بازیکن مسلمان وجود دارد اینست که اریک آبیدال از جمله بازیکنانی است که به استقبال ضیافت ماه رمضان در رقابت های لالیگا رفته است.   

 

 اریک آبیدال روزه هایش را به صورت کامل می گیرد، در ترکیب ثابت تیم کاتالان به میدان خواهد رفت و این اتفاقی است که فصل گذشته نیز رخ داده است.   

 


نوشته شده در جمعه 91/6/17ساعت 10:35 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

 

 

کاسیوس مارچلوس کلی مشهور به محمد علی کلی، در 17 ژانویه 1942 در ایالات متحده به دنیا آمد. او  یکی از مشهورترین بوکسورهای سنگین وزن جهان است. پس از گرویدن به اسلام در فعالیتهای سیاسی نیز نقش داشت و به همین دلیل بیش از سایر قهرمانان ورزشی در جهان مطرح شد.  

 

ماجرای مسلمان شدن او: 

 

ماجرای مسلمان شدن کلی، از زمانی رقم خورد که او در مسابقه ای در آستانه شکست خوردن از رقیبش بود، و در حالی که کلی، نقش بر زمین شده و داور مسابقه شمارش معکوس می گفت، یکی از هواداران کلی که یک مرد مسلمان ایرانی بود، از کلی خواست که کلمه "یا الله" را تکرار کند.کلی، بعد از تکرار "یا الله" به طرز معجزه آسایی جان تازه ای گرفت و رقیبش را شکست داد.بعد از پایان مسابقه از آن مرد درباره" یا الله" و ماجرا پرسید، و وقتی مرد برای او توضیح داد کلی، تصمیم بر مسلمان شدن گرفت. 

 

گرایش او به اسلام زندگیش را تا حد زیادی تحت شعاع قرار داد و حتی تعالیم دینی کسانی که تحت رهبریشان بود اورا واداشت تا قرآن را با جدیت فرا بگیرد و او همچنین کم کم این ذهنیت را که سفید پوستان از شیاطین هستند و زاییده تفکرات تبعیض نژادی بود به فراموشی سپرد و یاد گرفت که مردمان جهان از هر رنگ و ملیتی که باشند، همنوع هم هستند و باید در این دنیا خود را برای زندگی در دنیای دیگر آماده کنند. 

 


نوشته شده در جمعه 91/6/17ساعت 10:33 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

 

 

فرانک ریبری، متولد 7 آوریل 1983 ، بازیکن فوتبال فرانسوی است که در حال حاضر هافبک تیم فوتبال بایرمونیخ آلمان است. او از سال 2002 میلادی مسلمان شده و نام خود را از فرانک به بلال تغییر داده است. چون در 5 سالگی تصادف سختی کرده بود و در آن، قسمتی از پوست صورتش کنده شده بود، به او لقب صورت زخمی داده شده است.

 

اندکی در رابطه با مسلمان شدن او : 

 

یک تحول در زندگی ریبری باعث شد اینبار راهش را بدرستی ادامه دهد؛ ازدواج با زنی مسلمان. ریبری در مصاحبه ای گفت ازدواج با همسرم واهبه باعث شد دینم را تغییر دهم و مسلمان شوم. همسرم هم خیلی به من کمک کرد و همیشه در کنارم بود و واقعا خوشحال هستم که مسلمانم. 

 

دین اسلام در سخت ترین شرایط زندگی ام به من آرامش داد، طوری که درونم را توانستم به خوبی کنترل کنم. من قبل از هر مسابقه نماز می خوانم. 

 

او همچنین به اطلاع تیمش رساند که در ماه رمضان روزه می گیرد. و با اجازه از مقامات تیم بایرمونیخ در سفر کوتاه تیم بایرمونیخ در عربستان به همراه حمید التین توپ توانستند اعمال حج را به جای بیاورند، بدین صورت که با هماهنگی قبلی و بین دو نیمه بازی دوستانه با الوحده در جده، از تیم خود جدا شدند، و از مسجدی در فاصله 70 کیلومتری شهر مکه، محرم شده و اعمال حج عمره را انجام دادند. 

 


نوشته شده در جمعه 91/6/17ساعت 10:8 صبح توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >

Design By : Pichak