سفارش تبلیغ
صبا ویژن

► o▌ استان قدس ▌ o ◄

         

 
مسجد گوهرشاد؛ یادگاری برای عرض ارادت

به اهل بیت در حرم ثامن الحجج(ع) 


حجت الاسلام «سید سجاد ایزدهی»، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار سرویس مسجد و کانون های مساجد  ، با اشاره به فلسفه ساخت یک مسجد در جوار حرم امام رضا(ع) در مشهد مقدس گفت: ساخت مسجد در جوار حرم منافاتی ندارد اما عموما این طور بود که مردم با وجود بنای حرم خود را از مسجد بی نیاز می دانستند. در زمان شاهرخ میرزا با توجه به اینکه او سلطه بر قسمت شرقی ایران داشت و در عین حال تمایلات شیعی در او و همسرش (گوهرشاد) وجود داشت در نتیجه مسجدی بر اساس معماری روز از سوی همسرش بنا شد که امروز دقیقا داخل حرم واقع شده ا ست.

 

وی گفت: اصرار بر این بود که هرکسی در ساخت و بنای این مسجد حضور دارد نباید حق الناسی بر گردنش باشد و آدم هایی باشند به اصطلاح اهل نماز و روزه. البته این تقیدات دینی حقیقتا در ساخت بنا هم تاثیر داشت و اگر امروز می گویند بناهای قدیمی استحکام بیشتری دارد از یک جهت علت آن است که آدم هایی که این بناها را می ساختند اعتقادات راسخی داشتند و گرنه که مصالح مورد استفاده تا اندازی مانند مصالح مورد استفاده این روزگار بود.

 

 عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه گفت: بسیاری از ادیان و مذاهب هستند که الگوی عملی ندارند در حالی که الگوی ما ائمه اطهار(ع) هستند و امروز اگر در جامعه اسلامی بتوانیم سبک زندگی اهل بیت(ع) و به ویژه امام رضا(ع) که در بارگاه شان در مشهد قرار دارد را گسترش دهیم جامعه بسیار با آنچه که الان هست متفاوت خواهد شد و آن قدر سخنان حضرت جذابیت و کاربرد دارد که جوانان ما سراغ پهلوانان دروغین هالیوودی نروند.

 

 حجت الاسلام ایزدهی به رویکرد امام رضا(ع) نسبت به مسایل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی آن زمان اظهار کرد: حضرت نمونه کاملی از اخلاق مداری در جامعه بودند و در عین حال که در مسند قدرت قرار داشتند اما رفتارشان با فقرا و توده های مردم بسیارعادی و صمیمی بود.

 

وی ادامه داد: مامون عباسی به این علت امام رضا(ع) را از مدینه به خراسان خواند چون فضای خراسان امروزی  فضایی بود که با شیعه تناسب شد و بعد از قیام علیه بنی امیه و قیام ابومسلم، مردم به انگیزه اهل بیت دست به قیام زدند و لذا مامون به این علت امام رضا(ع) را دعوت کرد که به مردم ایران بقبولاند که شیعه است و در نتیجه از ظرفیت مردم بهره جوید، ضمن اینکه امام رضا(ع) فضای موجود در کشور ا یران را توسط نیروهایی که تربیت کرده بود تبدیل به جامعه ای بر اساس شرع اسلام کرد، جامعه بستری بود برای سال های بعد و اگر امروز ما شیعه هستیم به زیربنایی بر می گردد که امام رضا(ع) ایجاد کردند.


نوشته شده در دوشنبه 93/10/15ساعت 9:39 عصر توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

خصوصیات متمایز ساینا

1

درونی کردن مراکز صدورگواهی داخلی (ایرانی) که به دلیل تحریم‌‌ها داخل مرورگرهای فایرفاکس، کروم و اکسپلورر وجود ندارند. این امکان می‌تواند ابزاری برای کاهش هزینه‌های بانک‌ها و موسسات مالی در آینده باشد (در مبحث صدور گواهی دیجیتال). اگرچه در همه مرورگرها کاربر می‌تواند به صورت دستی گواهی دیجیتال اضافه (یا کم) کند، اما متاسفانه همه کاربران قادر به انجام این عملیات نیستند و پیش‌فرض شدن گواهی دیجیتالی درون مرورگر می‌تواند حائز اهمیت باشد.

2

افزایش حریم خصوصی با قطع کامل تبادل اطلاعات دسترسی‌های کاربران و سایر اطلاعات شخصی ایشان با سرورهای خارج از کشور

3

زبان فارسی متناسب با فرهنگ و بوم ایرانی از دیگر قابلیت‌های این مرورگر است. اگرچه در مرورگرهای دیگر نظیر فایرفاکس هم زبان فارسی کار شده است اما در ساینا تلاش شده است با استفاده از کلمات رایج کاربری آن برای همه آسان‌تر شود. بعلاوه امکان غلط‌یاب املایی فارسی اضافه شده است که می‌تواند اشتباهات تایپی کاربران فارسی زبان را در متون مشخص و تصحیح نماید.

4

نمایش جزئیات صفحه (نظیر تعداد تصاویر، حجم صفحه، درصد لودشده صفحه و ...) به هنگام بار شدن صفحه

5

پیشتیبانی از تمامی فونت‌های فارسی و همچنین امکان تغییر اندازه فونت‌ها

6

امکان تغییر رنگ منوها، پنجره‌ها و فونت‌ها، به نحوی که کاربر می‌تواند به راحتی از میان پلت رنگ‌ها انتخاب نماید

7

امکان دریافت اخبار و فیدهای مختلف از وبسایت‌های خبری و مدیریت توسط کاربر درون مرورگر

8

توسعه امکانات نمایشی صفحه من‌جمله امکان نمایش دو صفحه وب به صورت همزمان در یک نما (هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی)

9

امکان همگام‌سازی اطلاعات خاص کاربر نظیر پسوردها، urlها و ... البته به اختیار کاربر و بدون خارج شدن این اطلاعات از کشور

10

پورتال پشتیبانی به زبان فارسی برای ارتباط با کاربران و دریافت بازخورد از نظرات کاربران

11

ارائه راهنمای کامل کاربری فارسی

12

امکانات اضافی مانند تغییر حالت نمایش زبانه‌ها از افقی به عمودی و بالعکس، تغییر زبان‌های مرورگر (انگلیسی، فارسی و عربی) از طریق منو و به آسانی

13

فارسی‌سازی مراحل نصب وساده‌سازی نصب آن توسط کاربران ایرانی

14

امکانات کنترل والدین با استفاده از مرورگر. به عنوان مثال والدین می‌توانند دسترسی فرزندان خود به یک (یا چند) وبسایت مشخص را محدود کنند (امکان تعریف لیست سیاه). یا برعکس یک مدرسه می‌تواند تنها اجازه دسترسی به تعدادی از وبسایت‌های از قبل مشخص را بدهد (امکان تعریف لیست سفید).

15

افزونه‌های فارسی مانند نوار وضعیت دانلود، اسکریپت ممنوع، میمون گریس و ...

16

قابلیت انتخاب موتورهای جستجوی ایرانی (فارسی) به صورت رایگان توسط کاربر

17

اولین پروژه مرورگر کار شده در داخل کشور در هر سه نسخه ویندوز، اندروید و لینوکس

 


نوشته شده در دوشنبه 93/10/15ساعت 7:28 عصر توسط علی رضا رسولی نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5      

Design By : Pichak